bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Потреби та інтереси, або як управляти конфліктами
13.09.2023

У Луцьку громадські активісти вчилися працювати з конфліктами. В межах дводенного навчання «Діалог як спосіб пошуку спільних рішень», учасниці та учасники здобували навички налагодження діалогу та уникнення конфліктів.

Професійна медіаторка, фасилітаторка діалогових практик Олена Матвійчук розповіла про підходи до конфліктів, техніки їхнього вирішення та алгоритми визначення потреб і інтересів сторін. 

 

Саме в потребах і інтересах лежить ключ до вирішення, вважає експертка: «Конфлікти завжди виникають на перетині чогось. Найчастіше – це перетин інтересів сторін. Тож, для подолання важливо вміти визначати ці інтереси».

А зробити це доволі складно, адже на поверхні видно тільки позицію, яка є лише маленькою частиною всієї проблеми. Це як «айсберг» – основна частина прихована. Саме в прихованій частині лежать реальні інтереси людей.

ЧАС НЕ НА КОРИСТЬ

Важливим для розв’язання конфліктів є знання їхніх етапів розвитку та стадії.  

Найскладніші випадки – це задавнені конфлікти. З часом звичайна суперечка, якщо її не вирішувати, обростає новими непорозуміннями та посилює негативне ставлення між сторонами. Бувають випадки, коли люди вже й забувають причину суперечок, але за роки образа посилюється і це стає благодатним ґрунтом для нових претензій.

Навіть професійні медіатори не завжди можуть до кінця вирішити таку проблему. Тому Олена Матвійчук радить не затягувати та проговорювати проблемні моменти одразу. Для того, щоб це було максимально ефективно, є спеціальні техніки. Деякими з них медіаторка поділилася з учасниками.

«Озвучувати своє невдоволення абсолютно нормально, однак, це треба робити правильно. В такому випадку дуже виручає техніка «Я твердження». За її допомогою можна висловити, до прикладу, якесь зауваження, розповісти про те, що відчуваєш, не переходячи на особистість співрозмовника, не переходячи до звинувачень і претензій», – розповідає тренерка.

Правильно проговорюючи свої емоції можна досягнути значно більшого ніж сварками. 

УСІ СТРАТЕГІЇ ХОРОШІ

Ще зі шкільних часів ми усі знаємо про людські темпераменти: сангвінік, холерик, флегматик, меланхолік. Схожа класифікація є і за типами поведінки в конфліктах. Кожній людині властивий вибір тієї чи іншої стратегії в таких ситуаціях. Таких стратегій є декілька: суперництво, співробітництво, пристосування, уникнення, компроміс. 

Учасники навчання пройшли тестування із визначення своїх типів і це дало їм краще розуміння себе. Тренерка наголосила, що немає нічого поганого в тому, який тип у превелює, тим паче, що вони в нас можуть з часом змінюватися.

 

«Дуже багато нових знань впродовж цих двох днів. Класно, що тренерка нас постійно залучала. Це було активне слухання, під час якого ми проходили тестування, виконували різні завдання, практикувалися застосовувати техніки, які вивчали», – ділиться враженнями учасниця тренінгу Орися.

Усі учасники та учасниці відзначили, що взяли з цього навчання багато корисних та практичних знань. Для декого було й чимало одкровень.

«До цього тренінгу в мене було розуміння конфлікту як щось просте: посварилися, помирилися і все. А тепер розумію всю глибину питання і те, до чого може призвести навіть конфлікт через немиту чашку в офісі», – розповіла інша учасниця навчання, Катерина.


Матеріал підготовлено у рамках проєкту Київський Діалог: Створення в українських регіонах соціального капіталу для громадських ініціатив, орієнтованих на реформи, що реалізується німецькою ГО «Європейський Обмін» та Міжнародним Фондом «Відродження» у партнерстві з регіональними ГО за фінансової підтримки Федерального Міністерства закордонних справ Німеччини.

Контакти

  • https://www.facebook.com/VolynskyyInstytutPrava

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.