bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

З чого розпочати фандрейзингову діяльність   

Для того, щоб фандрейзинг був успішним, потрібно ним займатись постійно та систематично.  Але з чого розпочати фандрейзингову діяльність? Як би це банально не звучало, але розпочинати потрібно з планування. План залучення фінансування є складовою частиною загального стратегічного плану всієї організації. Для того, щоб знати куди йти - потрібно знати, куди хочеш потрапити. Є дві точки. Точка А -  де організація знаходиться зараз, і точка Б - кінцева мета . Між ними є шлях - інструменти, які організація використовує для досягнення поставленої мети.

Як і будь-яке планування, розпочніть з аналізу - де зараз ви знаходитесь. В результаті ви отримаєте інформацію про зовнішнє середовище (політичне, економічне, соціальне) та внутрішнє (ресурси, потреби, можливості). В ідеальному варіанті, фандрейзинговий план складається на основі стратегічного плану організації, в якому аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища вже проведений, а також визначено місію та візію організації. Але якщо стратегічного плану в організації немає, то найкраще для оцінювання використовувати SWOT-аналіз - інструмент, який дозволяє оцінити сильні, слабкі сторони організації, а також можливості та загрози. Детальніше, як проводити  аналіз можна прочитати тут 

Саме на цьому етапі визначаємо цільову групу потенційних благодійників - особи або організації, які б могли підтримати діяльність організації або конкретного проекту фінансово або ресурсами. Потенційних благодійників поділяємо на такі групи: приватні особи, бізнес-структури,  органи влади, інші неурядові організації, грантові організації,  власна організація. Кожна окрема група має свою мотивацію для благодійності та інструменти, які будуть ефективними саме для неї. Про ці інструменти та приклади, як ці їх використовувати на практиці, шукайте у наступних публікаціях.

Наступним кроком - є визначення кінцевої точки, до якої фандрейзингова діяльність має привести, тобто, сформувати ціль - це і буде точка Б. Метою залучення фінансування є забезпечення ефективної діяльності організації та її фінансової стабільності шляхом залучення ресурсів.  Це і буде точкою Б для фандрейзингового плану - ресурси, які необхідні організації. При формуванні кінцевої мети використовуйте технологію SMART. Ціль має бути конкретна, вимірювана, досяжна, доцільна, обмежена в часі. Саме з цих слыв складається абревіатура: specific, measurable, attainable, relevant, time-bound

Коли ж ми визначили, де зараз знаходиться організація (оцінили внутнішнє та зовнішнє середовище) та кінцеву мету фандрейзингового плану, визначаємо методи, які будуть ефективними для вашої фандрейзингової діяльності. Слід пам'ятати, що залучення коштів також передбачає певні затрати. Потрібно точно прорахувати, скільки грошей або інших ресурсів організації буде витрачено, щоб залучити фінансування. Практика показує, що недосвідчені НУО часом більше витрачають на фандрейзинг, ніж отримують на діяльність.

Дотримуйтесь цих кроків і все у вас вдасться!

В свою чергу ми готові провести навчання із підготовки стратегічного, фандрейзингового, комунікаційного планів організації, навчання із проектного менеджменту, розробки політик та процедур ГО.

За деталями пишіть на електронну пошту: [email protected]

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.